Meie suurim toetaja:

Külalisteraamat
Varasemad ekspeditsioonid
Lingid
Hea külastaja! Kui Sinagi soovid ekspeditsioonile õla alla panna - meid toetada, oleme Sulle ääretult tänulikud!

Meie arve:

Mägiekspeditsioonide Klubi MTÜ

a/a 10 0020 3745 6000 Eesti Ühispank

Reisikiri 3. mai 2003

Kohutav tuul räsib telke; Siin baaslaagris pole puhkusest küll juttugi.

Oleme jõudnud taas baaslaagrisse, et puhata kolmandast käigust mäele. Puhkusest siin baaslaagris ei tule aga midagi välja, sest tuule kiiruseks mõõtsime just äsja 38,1 m/s. Paar meie baaslaagri telki on tuul puruks rebinud, praegu hoiavad Ivar ja Tõnis üleval selle telgi vaiu, kus mina telefoniga püüan rääkida. Ôues lendab meeletu kiirusega liiva- ja lume- segu. Teised ekspeditsioonid panevad telke kokku, et päästa varustust lõhkuva tuule käest.

Saime just info, et 7600 m laagrist on neli telki ära lennanud. Seal laagris olnud kahetestkümnest telgist kaks olid meie omad. Telkides on aga magamisvarustus ja hapnik. Eks hiljem selgub, kelle telgid minema lendasid. Plaanime kohe, kui saame baaslaagris telgid kokku pandud, sõita alla küladesse, et kolm päeva puhata. Siin baaslaagris pole puhkusest küll juttugi.

Ûlitugev läänetuul, mis pole Everesti põhjanõlvadel sugugi haruldane, sundis meid ka piirduma oma käigul 7600m laagriga.

Meie 1. grupp ( Raivo, Alar, Saulius) jõudsime kolmandal tõusul Everesti tipu poole 7600 m kõrgusele, püstitasime laagrisse kaks telki ja ööbisime sellel kõrgusel. Selles laagris on nüüd lisaks telkidele ka kolme mehe jaoks hapnikud ja magamisvarustus. Järgmisel päeval tahtsid meie laagrisse jõuda ka Tõivo, Ivar, Boriss ja Tõnis, nad alustasid hommikul Põhjasadulalt tõusmist, kuid paari tunniga muutus ilm väga tuuliseks ja otsustasime koos alla baaslaagrisse minna.

Tegemist oli väga, lausa seninägemata vägeva läänetuulega, mis tahtis harjalt ära puhuda. Everesti tipu lumelipp oli 5 km pikkune! Laskusime sadulani ja sealt alla laagritesse. Lootsime oma esimese grupiga, et suudame veelgi ülespoole laagri rajada, kuid tugeva tuule tõttu olime sunnitud tagasi pöörduma. Lisaks oli ka terve nädal igal pärastlõunal 5-10 cm lund sadanud. Kõik grupid tulid mäelt ära baasi.

Harjarada pole tehniliselt keerukas, ka köied on üleval. Raske on füüsiliselt, sest tuleb tassida varustust. Kott oli üle 10 kilo: hapnik, telk jne. Tunne oli, nagu roniks kotiga Kommunismi tippu.
All baaslaagris segus, et Tiibet on SARS í tõttu suletud ja mingit liiklust ei toimu. Seega ei toimu ka toiduvarustust ja laagris hakkab lõppema värske kraam.

Pärast mõnepäevast puhkust all Tiibeti külades plaanime taas tõusta baaslaagrisse. Oleme tegemas taktikalist plaani tipuvallutuseks ja peame nõu ning teeme koostööd teiste ekspeditsioonidega.
Praegu pole meil ka head infot edasise ilma kohta. Meie ekspeditsiooni edu sõltub just ilmast, tervisest ja õnnest.

Raivo

« Tagasi reisikirjade juurde

meklubi@hot.ee

© 2003 Mägiekspeditsioonide Klubi MTÜ Raekoja plats 18, 10146 Tallinn a/a 10 0020 3745 6000