Meie suurim toetaja:

Külalisteraamat
Varasemad ekspeditsioonid
Lingid
Hea külastaja! Kui Sinagi soovid ekspeditsioonile õla alla panna - meid toetada, oleme Sulle ääretult tänulikud!

Meie arve:

Mägiekspeditsioonide Klubi MTÜ

a/a 10 0020 3745 6000 Eesti Ühispank

Reisikiri 09.05.03

Raivo telefonikõne 08. Mai hommikul Everesti baaslaagrist:
Eile õhtul jõudsime umbes kella 8 paiku jälle baaslaagrisse. Puhkasime vahepeal juba tuttavas Tsahi Tsou külas. Kes püüdis kala, mina ronisin ühe mäe otsa, et Everesti häha, osad käisid ühes lähedalasuvas kloostris.

Baaslaagisse naastes oli aga pilt kurb. Meie kolmest magamistelgist olid kaks purud. Ûhte annab veel ehk lappida, teine Ferrino Aral 4 telk tuli ära visata. Magasimegi Tõivoga täna jakiajajate juures. Seal oli soe ja hea, kuid nad olid õhtul kaua üleval ja alustasid hommikul vara.

Pärast meie lahkumist baaslaagrist 5. mail oli tuul veelgi tugevamaks läinud. Tuul vaibus alles 7. mai hommikuks. Praegu on selge, aga kïlm. Ka päeval on miinuskraadid.

Meie Sherpad veetrid tormise aja ABC-s. Seal pole peaaegu ühtki telki alles. Varustuse suutsid sherpad kokku korjata ja lume alla matta, kuid telgid on kõik purud. Vahelaagri kohta pole meil andmeid, kuid karta on, et sealgi pole pilt parem.

Põhjasadulal pole samuti enam ühtki telki püsti. Meie sherpad käisid sadulal ja otsisid meie laialipaiskunud varustust. Sadula laager oli meil suhteliselt varjulises kohas ja tänu sellele oli vöimalik ka osa varustust üles leida.

Mis on juhtunud 7600 m laagris, pole teada, kuid arvatavati on sealt kõik telgid koos varustusega ära lennanud, sest see laager asus tuulisel lumenõlval. Seal oli meil kaks telki püsti ja kolmas sees ning kolme mehe hapnik ja magamisvarustus.

Täna päeva peale uurime, mis on saanud ülemiset laagrist ning suhtleme teiste ekspeditsioonidega. Ka teised on ilmselt üsna hädas.
Peame otsustama, kas on võimalik üldse jätkata.

Raivo telefonikõne 8. Mai õhtul:
Ikka valitseb huul teadmatus. Oleme saanud kindla info, et ABC-s pole ühtki tervet telki, ometi oli seal ju sadu telke. Asjad on aga ilmselt purunenud telkides alles.

Homme hakkame kolmekesi üles minema. Saulius läheb ühe päevaga 23 kilomeetrit kuni ABC-ni välja, meie Alariga ööbime vahelaagris. Võtame baasist ühe terve telgi ja priimuse kaasa, sest pole teada, mis on saanud vahelaagri varustusest.

Oleme saanud ka info, et sadulal pidid olema enamus telke terved. Sadula laager oli lõhede ja bergshrundide vahel. Osa telke võis sattuda juhuslikult tuulevarju. Loodame, et meie telgid on seal terved, sest olime tuulevarjulises kohas. Me ei usu, et sherpad ise pärast tormi Põhjasadulal käisid, sest terve viimase nädala jooksul pole keegi seal käinud.

7600 m peal oli meil 3 telki, neist 2 üles pandud, 3 magamiskotti, 2 priimust, 4 magamismatti, 1 korralik köis, üks hästi soe sulejope ja neli ballooni hapnikku. Kardame, et see hea varustus on nüüd kõik läinud.
Pole ka teda, mis on saanud ülespandud köitest. Kas tuleb uuesti trasse rajama hakata või mitte.

Osad ekspeditsioonid lahkuvad, sest nad on jäänud täiesti varustuseta. Rikkamad nagu shveitslased tellisid kohe Katmandust omale telke ja varustust juurde. Eriti pabinas on hiinlased, kes on seda suurejoonelist tõusu aastapäeva puhul juba neli aastat ette valmistanud ja nüüd on 130 hiinlasest ekspeditsiooniliiget samuti varustuseta ning loodavad seda kiiresti täiendada.
Oleme kuulnud, et nädalane torm ei jätnud rahule ka lõunasadulat Nepaalis. Kas sealt puhuti ära kõik telgid.

Meie plaan on järgmine: kui Saulius jõuab homme ühe päevaga ABC-sse, annab ta raadio teel infot, millist varustust on võimalik kasutada ja palju jääb hädatarvilikku puudu. Meie Alariga asume teele vahelaagrisse. Tõivo, Ivar, Boriss ja Tõnis püüavad leida baaslaagrist puuduvat varustust ning tulevad meile järele ABC-sse.

Kui selgub , et kasvõi paar telki on korras ja paari inimese magamisvarustus kasutuskõlblik, saame mõne mehega ikka sobiva ilma korral tõusu alustada. Kui selgub, et me ei suuda varustust ette viia, siis tuleb kõne alla variant kasutada tõusul nn. alpi stiili, kus hapnikku hakatakse tarvitama juba varem, et suuta varustus ühe korraga üles tassida ja ka tipus ära käia.

Ilmateated on eri ekspeditsioonidel vastandlikud. Ûldist ilmateenistust pole. Kel on internetiühendus, otsib sealt või tellitakse ilmaennustus kodumaalt. Oleme küsinud erinevate gruppide käest. Mõned arvavad, et parim aeg saabub 16. – 17. Mai paiku, kui on täiskuu. Mõned ennustavad homseks jälle uut laastavat lumetormi. Terve tänase päeva olid Everesti tipu ümber paksud lumepilved ja ka tuul oli puhanguti meie laagris 20 m/s.

Järgmine kontakt on arvatavasti 7-10 päeva pärast. Baaslaagrisse kedagi ei jää ning telefon jääb maha.

Raivo

« Tagasi reisikirjade juurde

meklubi@hot.ee

© 2003 Mägiekspeditsioonide Klubi MTÜ Raekoja plats 18, 10146 Tallinn a/a 10 0020 3745 6000